czwartek, 11 lutego 2016

WIĘCEJ KOLORU! - Granat

Ze względu na to, że kolory zdecydowanie mają wpływ na nasze codzienne życie, postanowiłam zrobić cykl biżuterii w jednym kolorze wraz z opisem tego koloru :) Ten cykl nazwałam "WIĘCEJ KOLORU!"
To bardzo ciekawe jak barwy wpływają na nasze samopoczucie a nawet po części nas określają.
To czy czujemy się dobrze w jakimś wnętrzu często zależy właśnie od doboru kolorów, ale nie ma jednej reguły na to czy jakiś kolor nas uspokaja czy raczej drażni. Sami musimy odnaleźć swoje kolory. Prawdą jest jednak, że jasne pokoje dla większości z nas są przyjemniejsze i lepiej oddziaływają na naszą psychikę. 

A czy kolory mogą leczyć?
Co na ten temat mówi ciocia wikipedia:

Koloroterapia (inaczej chromoterapia) – jedna z niekonwencjonalnych metod leczniczych polegająca na eksponowaniu zmysłu wzroku danej osoby na odpowiednie barwy. Koloroterapia może uspokajać, relaksować lub pobudzać. Koloroterapia zakłada że przebywając w otoczeniu różnych barw, możemy mieć więcej energii do życia, więcej optymizmu. Pierwszymi ludźmi, którzy przypuszczali pozytywny wpływ kolorów byli mieszkańcy Egiptu, Indii i Chin. Współczesna koloroterapia wykorzystuje zdobycze nowoczesnej techniki i zajmuje jedno z wiodących miejsc wśród metod medycyny alternatywnej (niekonwencjonalnej). Jest jedną z najtańszych, najbezpieczniejszych metod terapeutycznych. Jest ona stosowana, jako metoda leczenia uzupełniającego, wspomagająca podstawowe metody lecznicze.

Leczenie kolorami to bardzo ciekawa sprawa i na pewno warto temu zagadnieniu przyjrzeć się bliżej. W końcu każda z nas ma swój ulubiony kolor, który wprawia nas w dobry nastrój :)

Biżuteria natomiast stanowi dodatek zarówno rzeczowy jak i kolorystyczny. Może uzupełnić strój, ożywić go, dodać elegancji lub lekkości. Sprawić, że będzie tylko małym akcentem lub wręcz przeciwnie - będzie rzucać się w oczy i imponować. Wybór należy do was, do waszego nastroju, okazji lub akuratnego widzi mi się :) 

Pierwszą biżuterią w  moim cyklu będą granatowe korale. 

Osoba identyfikująca się z kolorem granatowym jest inteligentna, przywódcza, odpowiedzialna i samowystarczalna.
Granat, według ogólnych poglądów, to kolor "najmądrzejszy" ze wszystkich, a więc jawisz się jako sędzia, dyrektor lub poważany biznesmen, a to z uwagi na przyjemność, jaką ci sprawia podejmowanie decyzji. Dzięki swojej mądrości potrafisz trafnie oceniać ludzi, oni zaś cenią cię ze względu na twój intelekt (nie na darmo granat to faworyzowany przez prawników kolor).


Ja bardzo lubię granat chociaż nie jest to dominujący kolor w mojej szafie :)
A wam jak się podobają korale w granatowym kolorze?



Zapinane są na fantazyjne zapięcie, które ostatnio bardzo mi się spodobało :)


A jak na was wpływają kolory? Piszcie!
Pozdrawiam was granatowo i do napisania! :)

6 komentarzy:

  1. Śliczne granatowe korale i zapięcie rzeczywiście fajowe. Coś jest w tej terapii kolorami. Powiem Ci, że kiedyś nie przepadałam w ogóle za dużą ilością kolorów, a później mi się odmieniło i teraz im więcej, tym lepiej:D
    Buziaki!:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo eleganckie, przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł z tymi kolorami :).

    Nie wiedziałam, że granatowy, to taki "mądry" kolor. Aż się boję co będzie o brązowym hihi.

    Dla mnie granat jest kolorem obojętnym ale w wersji koralowej fajnie wygląda :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Elegancja i szyk, faktycznie opis idealnie pasuje do granatu

    OdpowiedzUsuń
  5. podoba mi sie ta prosta elegancja :) koraliki fajnie urozmaicają :)

    OdpowiedzUsuń