sobota, 25 lipca 2015

No to jak to jest z tym hobby?

Ludzie od wielu, wielu lat mają jakieś hobby. Jedni zbierają znaczki inni złote zęby a jeszcze inni rozsmakowują się w tłustych golonkach, mówiąc że wszechobecna konsumpcja to ich sposób na życie. Każdy coś lubi robić, ale kiedy możemy nasze czynności nazwać HOBBY?
Zapytajmy cioci Wikipedii...

Hobby (pasja[potrzebne źródło]pot. konik) – czynność wykonywana dla relaksu w czasie wolnym od obowiązków. Może łączyć się ze zdobywaniem wiedzy w danej dziedzinie, doskonaleniem swoich umiejętności w pewnym określonym zakresie, albo też nawet z zarobkiem — głównym celem pozostaje jednak przyjemność płynąca z uprawiania hobby.


No właśnie i tu rodzi się pytanie: czy rękodzieło sprawia Ci przyjemność? Czy chętnie poświęcasz swój jedyny dzień wolny po 5 dniach pracy na klejenie, malowanie itp? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco to MOJE GRATULACJE masz HOBBY!
Prawdopodobnie zawładnęło Tobą na amen i raczej już się nie uwolnisz. Lepsze od narkotyków bo chociaż uzależnia to nie powoduje destrukcji Twojego ciała i umysłu (no chyba, że ktoś kolekcjonuje narkotyki ;)
Jeśli nie popadasz w paranoje, masz umiar i wiesz, że hobby jest sposobem na pokolorowanie szarych dni to idziesz w dobrym kierunku.

Gdyby moje rękodzieło służyło zarobkowi to już jakieś 3 lata temu bym zrezygnowała. W moim przypadku hobby to prawdziwe hobby a nie sposób na zapełnienie gara, chociaż chciałabym, żeby moja biżuteria to potrafiła :) Jeśli uda mi się coś sprzedać to jestem szczęśliwa, jeśli nie to trudno, ale najbardziej cieszy mnie kiedy ktoś po prostu moją biżuterię nosi.

Dlatego dzisiaj prezentuję wam bransoletkę, którą zrobiłam dla koleżanki z pracy. Sama wybrała koraliki i mniej więcej jak ma wyglądać. Ja jestem zadowolona z efektu końcowego, ona mówiła, że też :)




Pierwszy raz plotłam koraliki na gumce, a nie na żyłce. Efekt? Bransoletka trzyma się jak trzeba, wykończenia nie widać, a to jest ogromny plus.
A dlaczego na gumce? A no dlatego, że koleżanka nie ma cierpliwości do zapinania :)

I jak wam się podoba?

Trzymajcie się ciepło i nie rezygnujcie ze swojego hobby. Nie ważne co robicie, jeśli sprawia wam to radość i nie krzywdzi innych to róbcie to dalej :)

7 komentarzy:

  1. Bardzo ładna bransoletka:) O to według definicji to nie mam jednego hobby, a wiele :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna bransoletka! Jak z bajki po prostu:)
    Uważam, że bez hobby moje życie by było smutne:)
    Buziaki!:))

    OdpowiedzUsuń
  3. umnie tez to na pewno "tylko" hobby :) a zaczęło się od samodzielnej art terapii i chyba nadal po części tym to jest ;)

    bransoletka śliczna! bardzo mi się podoba jej forma i kolory :)

    OdpowiedzUsuń