środa, 13 sierpnia 2014

Dlaczego ludzie zawsze idą w prawo?

Czy wiecie, że klientki wchodzące do sklepu najczęściej najpierw idą w prawo? Sprawdzone...tak, zazwyczaj idą w prawo. Może dlatego często po prawej stronie sklepu widnieją najatrakcyjniejsze produkty a kasa najczęściej jest na wprost lub po lewej stronie? Sprawdźcie to idąc do pierwszego lepszego sklepu odzieżowego. Ludzie "z automatu" idą w prawo. Może dlatego, że są praworęczni...w większości...ciężko powiedzieć.
Wiele czynności robimy automatycznie nie zapamiętując tego nawet. Zapewne nie jedna z was zamknęła drzwi na klucz po czym nie pamiętała jak to robiła :) Czasem można odnieść wrażenie, że rządzi nami jakaś druga osoba dając złudne myślenie, że decydujemy o sobie w 100%. Nasza wiedza na temat działania mózgu jest tak mała, że czasem zastanawiam się jakie możliwości jeszcze w nas siedzą. 
Odkąd spostrzegłam, że ludzie zazwyczaj idą w prawo, zaczynam zauważać jeszcze więcej automatycznych ludzkich zachowań.
Najbardziej pierwotnym zachowaniem jest reakcja na gorące. Momentalnie zabieramy rękę z gorącego garnka, chociaż nie zdążyliśmy nawet dokładnie przeanalizować tego co się dzieję.
Zadziwia mnie to i fascynuje, jak bardzo złożony jest nasz mózg i jak często chroni nas przed niebezpieczeństwem. Przykładem jest jazda samochodem. Gdy ktoś wyjedzie na Ciebie z boku odruchowo skręcasz. Gdyby nie szybka, podświadoma reakcja mózgu, gdybyś musiał nad każdą reakcją zastanawiać się "Skręcić? A może zahamuję?" to z pewnością nie przeżyłbyś dnia.
Myślę, że automatyczne skręcanie w prawo też ma swoje wytłumaczenie, ale jeszcze nie do końca jestem pewna skąd to się bierze...obserwacje i analiza w toku :)

A całkiem świadomie i bez odruchowych działań zrobiłam korale z dodatkowymi akcentami :)



Wybaczcie moje luźne przemyślenia...do następnego :)

7 komentarzy:

  1. ciekawe przemyślenia, a korale bardzo mi się podobają:)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo mi się podobają te korale - świetnie się prezentują w tych zestawach kolorystycznych

    OdpowiedzUsuń
  3. Korale super przemyślane, fajny ten akcent, dodaje om tego czegoś, bo byłyby ... po prostu szare :)
    Dobrze, że dodałaś słowo - zazwyczaj - bo ja, choć jestem praworęczna, to zawsze skręcam w lewo, chyba że jestem z kim, i ten ktoś idzie na prawo. Wchodzę do pociągu - skręcam do lewego wejścia, w przedziale też zajmuję miejsce po lewej stronie itd - to takie luźne przemyślenie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne korale. Szczególnie podobają mi się te z żółtym akcentem choć zwykle niezbyt przepadam za tym kolorem. Śliczne. A czy skręcam w prawo? przy okazji sprawdzę :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam połączenia szarości z intensywniejszymi kolorami! Ja zazwyczaj również skręcam w prawo - na przykład w muzeach lub marketach, ale nigdy się nad tym nie zastanawiałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat ja nigdy nie idę w prawo w sklepie tylko zawsze w lewo, a jestem praworęczna :P Po prostu wchodzę po coś konkretnego i tam się kieruję ;) Z resztą całkowicie się zgadzam. Korale świetne, bardzo fajne połączenia kolorystyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Korale śliczne zrobiłaś. Te pierwsze najbardziej mi się podobają:) Kurcze, nie wiem, w którą stronę ja idę w sklepie najpierw. Jak sobie wyobrażam, to idę w prawo, ale nie jestem pewna. Też fascynuje mnie mózg i zachowania różne.
    Buziaki!:))

    OdpowiedzUsuń