poniedziałek, 20 maja 2013

Post z serii "co lubię poza rękodziełem" :) Filmy dokumentalne.

Dziś zupełnie inny post. Jak pewnie zdążyłyście zauważyć to oglądam dużo filmów. Razem z Adrianem poświęcamy im sporo naszego wolnego czasu. Jednak poza zwyczajnymi filmami bardzo lubię oglądać filmy dokumentalne. Dla mnie polskie kanały typu jedynka, polsat itp mogłyby nie istnieć.
Z polskich programów oglądam jedynie "wiem co jem/wiem co kupuję" :)

W każdym razie na temat moich ulubionych filmów dokumentalnych mogłabym pisać i pisać. Jest ich sporo...tematyka też jest różna. Dziś jednak skupie się na jednym temacie. A mianowicie "filmy dokumentalne o tematyce medycznej".

Odkąd pamiętam interesowało mnie ciało człowieka i pewnie gdyby nie moja beznadziejna pamięć byłabym lekarzem :) Chyba oglądałam już większość dokumentów poświęconych tej tematyce. Począwszy od dziwacznych chorób a skończywszy na pracy mózgu.

Zdarza się jednak, że nie zawsze mogę obejrzeć wszystko w telewizji. Czasami zwyczajnie brakuje mi czasu. I tu na ratunek wyszła strona FILMY DOKUMENTALNE
Znajdziecie tam bardzo wiele filmów o przeróżnej tematyce. Menu podzielone jest na kategorie. Możecie poszukać filmu według spisu alfabetycznego, tematyki, miesiąca dodania lub kanału.
To na prawdę świetna strona.

Tam właśnie trafiłam ostatnio na filmy dokumentalne z serii SEKRETY LUDZKIEGO CIAŁA.

Jeśli, tak jak ja, lubicie tego typu dokumenty to szczerze wam polecam obejrzenie tej serii. Szczególnie polubiłam odcinek Sekrety ludzkiego ciała – Powstawanie Mózgu


Mózg to narząd, który mnie fascynuje. Jego nieodgadnione zakamarki. Co jeszcze możemy zrobić? Jak możemy się udoskonalić? Czym więcej o nim czytam i oglądam tym więcej wiem o sobie. Lubię być świadoma siebie i tego co dzieje się w mojej głowie. Jak wiele rzeczy robimy podświadomie. Czego uczymy się jako dzieci a co jest zapisane w naszych genach. Na ile możemy panować nad naszym mózgiem. Takich informacji...a raczej próby odpowiedzenia na te pytania dostarczają mi filmy dokumentalne :) Niektóre tezy pozostają bez odpowiedzi, ale samo ich postawienie jest już sygnałem do tego by zastanowić się nad tym co tak naprawdę sprawia, że jesteśmy świadomymi ludźmi.

Nie będę wam opowiadać o czym dokładnie jest ten konkretny dokument bo to nie miałoby sensu. Mówi po prostu o mózgu. Jednak jest zrobiony w bardzo przyzwoity sposób. 
To jeden z wielu filmów, które mogę wam polecić.
Dzisiaj postanowiłam podzielić się z wami tą konkretną serią, którą obejrzałam niedawno oraz stroną, na której goszczę dość często :)
Mam nadzieje, że komuś się to przyda.

Pozdrawiam was serdecznie i do następnego :)

3 komentarze:

  1. Też lubię Justynko filmy dokumentalne, choć ostatnimi czasy mało oglądam. I podobnie dla mnie jedynka, dwójka czy polsat mogą nie istnieć:)pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  2. Też oglądamy dużo filmów, dokumenty też bardzo lubię. Jak coś robię, to lubie puścić dokument przyrodniczy :) dzięki podzielnej uwadze jestem w stanie wchłonąć większość informacji - przyjemne z pożytecznym :)
    dziękuję za polecenie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też lubię dokumenty. Idę pobuszować po tej stronie, co zapodałaś linkę. Nawet nie wiesz jaką mi frajdę sprawiłaś, bo akurat zimno jest, sama siedzę w domu, łapie mnie smutek i dobry dokument bardzo dziś docenię!:)

    Buziaki!:))

    OdpowiedzUsuń