sobota, 27 kwietnia 2013

Filmy braci WAYANS :)

Dziś nie rękodziełowo. Nie chcę was zanudzać kolejnymi kompletami. Jak zrobię kilka to pokażę w jednym poście :)

Tymczasem (zdecydowanie nadużywam tego słowa) chciałabym z wami podzielić się opinią na temat kilku filmów. Poza rękodziełem oglądanie filmów jest zajęciem, które zdecydowanie uwielbiam. Mam kilka ulubionych pozycji i kilka znienawidzonych. Nie będę jednak rozpisywać się na temat ich wszystkich a skupię się na gatunku, który w moim rankingu z pewnością mieści się w pierwszej trójce. PARODIE. 

Może to być parodia filmów lub zachowań, jednak zazwyczaj są to produkcje, na których zanoszę się ze śmiechu. Oczywiście zdarzają się totalne klapy.

Nie będzie zaskoczeniem gdy napiszę o filmie SCARY MOVIE.



Parodie horrorów zazwyczaj są prześmieszne. Nie zawsze trzeba oglądać pierwotne wersje, żeby zrywać boki ze śmiechu. Pierwsze dwie części wyreżyserował Keenen Ivory Wayans. 
Generalnie bardzo lubię filmy braci Wayans. Ostatnio udało mi się obejrzeć film reżyserii Marlon'a Wayans'a o wymownym tytule A HAUNTED HOUSE.




Film miał premierę w 2013 roku także jest świeżutki. Szczerze powiem, że nie wiem czy w ogóle będzie w Polsce. W każdym razie jest to parodia filmu PARANORMAL ACTIVITY (który swoją drogą bardzo lubię). Dom, łóżko, ujęcia i wiele innych szczegółów jest bardzo podobnych do filmu parodiowanego. Ja się uśmiałam jak nie wiem. TUTAJ przeczytacie więcej na temat tego filmu. Daliśmy temu filmowi 8 gwiazdek na 10 na filmwebie oraz dodaliśmy do ulubionych. Jeśli pojawi się kiedykolwiek na DVD to na pewno zagości w naszej filmotece zaraz obok SCARY MOVIE :)

Następny film to parodia filmów o tańcu. Tu muszę przyznać, że razem z Adrianem omijamy tego typu filmy szerokim łukiem, ale wyśmiewania takich produkcji nie mogliśmy przegapić :)




 DANCE FLICK jest kapitalny. Moim zdaniem świetnie sparodiował film W RYTMIE HIP HOPU (który oglądałam daaaawno temu) oraz inne taneczne filmy. Podobała mi się też muzyka użyta w tym filmie.

Być może parodie nie są wybitnym i prestiżowym kinem. Ja natomiast uważam, że czasem warto oderwać się od poważnej rzeczywistości i przenieść się do świata "nie całkiem na serio".
Założę się, że SCARY MOVIE oglądało co najmniej 90% z was. Natomiast jeśli nie widzieliście dwóch ostatnich pozycji to obejrzyjcie.

8 komentarzy:

  1. Ja lubię pierwszą część Scary Movie :) Następne są makabryczne... Natomiasty tych dwóch filmów nie widziałam... Chyba muszę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja chyba też muszę nadrobić filmowe zaległości:) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. No, ja właśnie jestem w tych 90% procentach:) Chyba jednak nie dam rady Tylko Tańcowi :D Wiem, że to parodia, ale mimo wszystko...hihi. Też coś nie leżą mi taneczne produkcje, ale jak byłam małą to oglądałam Dirty Dancing i mi się podobał:)

    A Haunted House znajomo brzmi... Nie pamiętam, czy widziałam, ale zdaje mi się, że widziałam:)

    Ooo, a ja myślę, że może jeszcze oglądałaś z parodii Shaun of the Dead?

    Buziaki!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dirty Dancing to jedyny film o tańcu, który lubię. A Shaun of the Dead oczywiście, że widziałam i nawet kupiłam oryginał :D

      Obejrzyj Haunted House jeśli masz możliwość. Oglądałaś paranormal (z tego co pamiętam) więc powinien Ci się spodobać :)

      Co do parodii Tańca to ja nie mogłam się przekonać i bałam się, że będzie to kolejny film o tańcu tylko trochę śmieszniejszy. Jednak pomyliłam się i na prawdę mnie rozbawiło to naśmiewanie się ich z tych wszystkich "step up'ów" i innych :D No, ale jak wolisz :)

      Usuń
    2. Włączam właśnie Haunted House:)

      Usuń
    3. No to czekam na relacje z seansu :)

      Usuń
    4. aaaa..Widziałam ten film i jest zabawny:)

      Usuń
  4. Mi się podobała jedynka kolejne części już zdecydowanie mniej

    OdpowiedzUsuń